نقد و بررسی بازی

ساخت وبلاگ

ایده درست کردن باغچه

جذابیت و زیبایی هر حیاطی به طراحی باغچه آن بستگی دارد. طراحی فضای سبز در حیاط خانه به ساختمان و حیاط شما روح و نشاط ویژه‌ای می‌بخشد. با تزیین و طراحی باغچه‌های کوچک و بزرگ در حیاط منزل خود و کاشت گیاهانی متناسب با آب و هوای شهرتان می‌توانید باغچه‌ای سرسبز و متفاوت داشته باشید. کاشت انواع درختان، گیاهان بومی و گل‌های رنگارنگ حس زندگی و طراوت را در باغچه و فضای بیرونی خانه ایجاد می‌کنند. می‌توانید به دور از دغدغه‌ها و هیایوی زندگی، اوقات خوب و لذت‌بخشی را در کنار طبیعت زیبای باغچه خود بگذرانید. در ادامه چند ایده جذاب طراحی باغچه برای بهترین استفاده از فضای بیرونی را به شما معرفی می‌کنیم.

چند نکته و ایده جذاب و کم هزینه برای طراحی باغچه

طراحی باغچه

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که در طراحی باغچه‌های کوچک کار زیادی از دستشان ساخته نیست. اگر شما هم این‌گونه فکر می‌کنید کاملا در اشتباه هستید. زیرا ایده‌ها و طرح‌های زیادی برای طراحی باغچه‌های کوچک هم وجود دارند که می‌توانند هر فضایی را به باغ یا باغچه‌ای زیبا و جذاب تبدیل کنند. برخی از نکات مهم در طراحی باغچه و فضای سبز عبارتند از:

  • توجه به فضاهای عمودی  
  •  تقسیم‌بندی فضاها در طراحی محوطه‌ها و باغ‌های کوچک  
  • کاشت درختان و گیاهان مناسب و متناسب با یکدیگر  
  • کف سازی به صورت زاویه‌دار، اریب و ترکیبی  
  •  در صورت استفاده از مبلمان در محوطه در انتخاب آن دقت کنید.
  • استفاده از گیاهان و گل‌های رنگارنگ  
  •  استفاده از گلدان‌های رنگی  
  •  ایجاد حریم خصوصی در محوطه حیاط و باغچه  
  •  ایجاد یک نقطه کانونی در باغچه و باغ
  •  باغبانی، تمیزکاری و نظافت ساختمان توسط یک فرد خبره صورت گیرد.

با رعایت این نکات هوشمندانه در طراحی باغچه خود می‌توانید فضایی دلپذیرتر، بزرگ‌تر، شاد و راحت به وجود آورید. به یاد داشته باشید نرخ و قیمت یک نظافتچی برای نظافت آپارتمان، نظافت راه پله و نظافت مشاعات به مهارت و تجربه او در نظافت ساختمان بستگی دارد که در حین تمیزکاری با کمترین هزینه به باغچه و فضای سبز ساختمان آسیبی وارد نسازد. در نتیجه می‌توانید با خیال آسوده از خدمات آنلاین هوم سرویز برای نظافت ساختمان و راه پله با هزینه مناسب استفاده کنید.

همچنین یکی از مهمترین اصول در دیزاین و طراحی باغچه و فضای سبز، رعایت اصل میانه‌روی در طراحی است. طرح‌های اصیل را در کنار طرح‌های مدرن و جدید استفاده کرده و نتیجه چشم‌گیر و شگرفی به دست آورید.

طراحی باغچه با ایده‌های بکر و ارزان  

از جمله ایده‌های کم هزینه و فانتزی برای طراحی باغچه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از رنگ‌های مختلف در حیاط برای تزیین باغچه  

برای داشتن باغچه و حیاطی زیبا و دلنشین می‌توانید از رنگ‌های مختلف در طراحی باغچه و محوطه حیاط خود استفاده کنید. برای این کار علاوه بر گل‌های رنگارنگ از گلدان‌های رنگی هم بهره ببرید. حتی می‌توانید به جای صرف هزینه برای خرید گلدان از سبدهای خالی گل‌هایی که برایتان هدیه آورده‌اند با ایده‌های خلاقانه استفاده کنید. برای مشاهده ایده های جذاب بیشتر این مطلب را بخوانید

ایده طراحی باغچه با تنه درخت  

ایده‌های جالب و زیادی برای طراحی باغچه با تنه درخت وجود دارد. به عنوان مثال سطح تنه درخت بریده شده را با ابزارهای مناسب صاف و مسطح کنید و از آن به عنوان میز استفاده کرده و اطراف آن صندلی‌های چوبی قرار دهید. همچنین می‌توانید وسط تنه درخت بریده شده را تا عمقی که در نظر دارید گود کرده و آن را با خاک پر کنید. سپس گیاهان و گل‌های مورد نظر خود را در آن بکارید. در ضمن به خاطر وجود رطوبت در تنه درخت، آبیاری مکرر گیاهان لازم نیست.

طراحی و تزیین فضای بیرونی با استفاده از ابزارهای مختلف  

برای طراحی باغچه و فضای حیاط از ابزارهای مختلف و بدون استفاده بهره ببرید. برای آویزان کردن پیچک‌ها در باغچه از لوسترهای قدیمی استفاده کنید. همچنین چکمه‌های رنگی پلاستیکی را در طراحی و دکوراسیون باغچه به کار ببرید و یا از دوچرخه‌های قدیمی برای دکور یا نگه داشتن گلدان و گیاهان باغچه‌تان استفاده کنید. این کار روح و جان تازه‌ای به باغچه شما می‌دهد که با نگاه کردن به باغچه‌تان نهایت لذت را خواهید برد.

لاستیک‌های قدیمی را با رنگ‌های شاد رنگ‌آمیزی کرده و با زنجیر از درخت آویزان کنید یا چند تا از آنها را روی هم گذاشته و از آنها به عنوان گلدان استفاده کنید و در باغچه قرار دهید.

المان‌هایی برای طراحی باغچه و باغ‌های کوچک  

مسئله مهم در طراحی باغچه و باغ‌های کوچک، صرف زمان و دقت کافی برای کسب اطلاعات در مورد متراژ باغچه، میزان بارندگی در مکانی که برای ایجاد باغچه انتخاب کرده‌اید، میزان تابش خورشید و ... است. توجه داشته باشید برای بهترین استفاده از فضای بیرونی در باغچه‌های کوچک نمی‌توانید از همه سازه‌های طراحی و المان‌ها استفاده کنید. این کار موجب کاهش هزینه‌ها شده که مزیت بزرگی در طراحی باغچه به حساب می‌آید. در ادامه برخی از این المان‌های مهم در طراحی باغچه را به شما معرفی خواهیم کرد.
نظم و انسجام: در طراحی محوطه فضای سبز و باغچه از آشفتگی بپرهیزید. بهتر است سازه‌ها و اجزای طرح را با توجه به اصل تقارن و مناسب با ریتم در جای مناسب خود قرار دهید.

تعداد و سایز المان‌ها و اجزا: در طراحی باغچه تعداد و سایز اجزا بسیار مهم هستند. به عنوان مثال در طراحی باغ و باغچه برای به تصویر کشیدن آب نمی‌توانید از همه المان‌ها مانند حوض، آبنما، استخر یا جویبار استفاده کنید. بلکه باید با توجه به مساحت محوطه و باغچه، ابعاد و نوع سازه را انتخاب کنید.

پوشش گیاهی مناسب: با توجه به فضای باغچه، گیاهان و گل‌های مناسبی را انتخاب کنید. مثلا درخت انجیر، هلو و ارغوان با گیاهان کوتاه قامت که گل‌های ریز و رنگارنگی دارند برای باغچه‌های کوچک مناسب هستند. همچنین سعی کنید گیاهان انتخابی شما با یکدیگر همخوانی داشته باشند تا هنگام آبیاری و سمپاشی به مشکل برخورد نکنید. در ضمن از بین بردن آفت‌ها و حشرات مزاحم به وسیله سمپاشی درختان و باغچه امکان‌پذیر است. هوم سرویز این خدمات را با بهترین کارشناسان در زمینه کشاورزی و سمپاشی در اختیار شما قرار می‌دهد. بدین ترتیب در طراحی و نگهداری باغچه‌تان مشکلی پیش نخواهد آمد.

سایر روش‌ها برای طراحی و تزیین باغچه  

علاوه بر موارد ذکر شده در مطالب بالاتر، روش‌ها و ایده‌های ساده، راحت و در عین حال زیبایی برای طراحی باغچه وجود دارند. به عنوان مثال با بلوک‌های سیمانی باغچه عمودی ساخته و روی آن یک تخته قرار داده و به عنوان میز نوشیدنی استفاده کنید. همچنین می‌توانید چند تکه سنگ کوچک و بزرگ را در کنار یکدیگر قرار داده و باغ سنگی کوچکی در باغچه خود بسازید. فضای درون سنگ‌ها برای کاشت و پرورش کاکتوس مناسب هستند. از این ایده‌ها و طرح‌ها برای تزیین و طراحی باغچه متناسب با سلیقه خود استفاده کنید و هر سوالی که داشتید با کارشناسان هوم سرویز مطرح کرده و به صورت رایگان مشاوره تلفنی بگیرید.

 

 

نقد و بررسی بازی...
ما را در سایت نقد و بررسی بازی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : austin agame بازدید : 397 تاريخ : شنبه 10 / 2 ساعت: 17:50